Jak poznám kvalitní trampolínu?

trampolina_7Vybírejte pouze osvědčené prodejce. Dobře fungují třeba recenze na Heureka.cz, kde vidíte chování prodejce k zákazníkům. Trubky konstrukce by měly mít stěnu alespoň 1,5 mm silnou. Vyberte trampolínu dostatečně dimenzovanou na vaši váhu. Důležitou součásti trampolíny je skákací plocha, ta by měla být opravdu kvalitní. Mezi nejvhodnější materiály patří americký Tencate Permatron. Ten je odolný na tlak, UV záření, je dostatečně hladký a tak se při pádu neodřete, žádný paměťový efekt (tkanina se v klidu vrátí do své původní polohy).

Trampolína byla využívána cirkusovými akrobaty již před dvěma ty lety a právě proto měli tak krásné a vyrýsované postavy. Dnes je tato sportovní potřeba povinnou součástí vzdělávacího programu pro piloty a astronauty.
Od roku 2000 se zase trampolína stala olympijským sportem. Existují dokonce takové, díky které můžete vyskočit do výšky až 10 metrů. K dispozici je však také amatérská trampolína, kterou lze využívat jak doma, tak i venku.

Proč zrovna skákací trampolína?

Je to jednoduché. Trénink na trampolíně je skvělým antidepresivem. Při skákání se uvolňují endorfiny – hormony štěstí- Podle studie, která byla provedena v NASE v USA, je skákací trampolína jedním z nejúčinnějších způsobů, jak fyzicky dopřát tělu účinný trénink. 10 minut cvičení na trampolíně by se dalo přirovnat k uběhnutí 3-4 kilometrů nebo půl hodině běhu. Takové cvičení posiluje svaly zad a neustále se při něm snažíte držet rovná záda, takže se nehrbíte. Proto je cvičení na trampolíně efektivnější o 68 % víc než takový jogging.

Pro koho je to vhodné?

Trampolínu by si měli dopřát bezprostředně ti, kteří sedí dlouho v kanceláři. Skákání dodává nezapomenutelný pocit létání, plné svobody a beztíže. Díky skákání se navíc dobře uvolníte, zmírníte pocit únavy, odbouráte stres a na své problémy začnete koukat z jiného úhlu. Už jste někdy zkoušeli skákat na trampolíně, aniž byste se alespoň jednou pořádně nezasmáli? Vidíte, neustále se u toho usmíváte, plus ztrácíte kila jako mávnutím kouzelného proutku.

Pro koho to není vhodné?

Na trampolíně může člověk skákat snad v každém věku. Samozřejmě ale, pokud vás u toho něco bolí, raději přestaňte. Jestliže jste dokonce měli někdy zlomené nohy, žebra anebo jiná vážná zranění, poraďte se se svým lékařem o skákání jako první. To samé platí, pokud máte nemocné srdce anebo cévní onemocnění.

Související

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *